hogy miért? elsősorban a feminista szempont miatt, pontosabban amiatt, hogy a film tökéletesen beleillik a feminizmus által "hirdetett" (inkább leleplezett, tudatosított) dolgokba, konkrétan itt egy átlagos, hétköznapi családanyáról van szó, és a férjéhez való viszonyáról. pontosabban a férje hozzá való viszonyáról. arról, hogy hogy tekint egy átlagos férj a feleségére avagy egy átlagos férfi egy nőre. vagy a szexre (itt a kurválkodásra, az ezzel kapcsolatos kettős mércére gondolok - amit zseniálisan fűztek a történethez).
mondjuk szerintem maga a film inkább szimbolikusan értelmezhető, mert a valóságban valahogy nehéz elhinnem, hogy egy (évekig a férje mellett szenvedő) nő egyszer csak így "magára találjon" - vagy ha meg is történik, azt nem tudjuk meg, hogy itt mi vezetett ehhez.
de mint film és mint szimbolikus történet, egyrészt a női sorsok szempontjából, másrészt mert "sima" bosszú-filmnek is felfogható, és annak is kiváló - szóval mindezek miatt nagyon jó film.
azért is jó, mert kérdéseket vet fel a nézőben, érdekes lenne megvitatni, hogy kinek miben és miért van/volt felelőssége, hol romlott meg a házasságuk, és ki mit tehetett volna, mit kellett volna tennie, és vajon miért nem tette... vagy ki mit érdemelt / nem érdemelt meg és miért... szóval párkapcsolati szempontból is érdekes témákat vet fel.
szóval sok síkon működik a sztori, mégis nagyon egyszerű kis film, pár szereplővel, egy helyszínnel... én szeretem az ilyesmit.
érdekes egyébként, hogy FÉRFI az író/rendező (Rolf de Heer), kíváncsi vagyok, milyen filmjei vannak még (a Rosszcsont Bubby-t mondjuk már rég kinéztem)... + hajrá feminista férfiak! :)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése